Християнство - інтернаціоналізм і національне питання

«Є дві Європи. Одна в Страсбурзі, бюрократична, антихристиянська, керована лобістами. Інша - є християнський світ!»
Роберто Фіоре

Перш ніж почати цю публікацію хотілося б відразу нагадати що вчення Ісуса Христа універсально. Його не можна обмежити вузькістю цього маленького світу, не кажучи вже про жменьці людей, обтяжених чванливістю расового почуття. Крихітна планета, на якій ми живемо, дуже мала крупинка у величезній всесвіту, щоб бути гідною такої уваги від Творця всього видимого і невидимого.

Детальніше...

7 причин для націоналістів бути християнином

Зараз серед правого руху виникло багато позиціонуючих себе товариств як атеїсти або зичники, представники яких заявляють, що будь-який націоналіст чи-то в Україні, чи-то в сусідніх Польщі та Мадярщині не може бути християнином, а християнство і націоналізм є зовсім несумісні...

Детальніше...

Нетрадиційні виражальні форми базових категорій християнського канону

Методологічні засади науково-дослідницької роботи, запропоновані представниками Московсько-Тартуської школи, лінгвістичного повороту, та в працях румунського філософа Мірчі Еліаде, дають змогу переосмислити твори народної традиції, на які раніше рідко звертали увагу. Під призмою підходів згаданих методологій, твори народної традиції, як-от "Казаннє руське", є перспективною темою для відображення процесу інструменталізації авторами подібних текстів категорій християнського канону та адаптації ними цих категорій до рівня народної традиції...

Детальніше...

"Дєнь Пабєди" як культ смерті і сатани

Щорічні спостереження гучних шабашів "9 травня", так званих "днів перемоги", не можуть не навести на певні роздуми релігійного характеру не тільки віруючу людину, а взагалі будь-кого, хто не втратив здібності аналізувати ці події та бачити бодай трошки вглиб від їхньої цукерково-фанфарної оболонки...

Детальніше...

Про град Божий

Коли в 410 р. Рим був розграбований готами, язичники, цілком природно, приписали катастрофу забуттю древніх богів. До тих пір, поки римляни почитали Юпітера, заявляли вони, Рим залишався могутнім; нині ж, коли імператори відвернулися від Юпітера, він перестав захищати своїх римлян. Цей язичеський аргумент вимагав відповіді. Праця святого християнської церкви Августина Блаженного "Про град Божий" (лат. De Civitate Dei), що писалась поступово між 412 р. і 427 р., і була відповіддю на паганські аргументації. Але у міру того як написання книги просувалося вперед, праця Августина Блаженного вийшла далеко за межі первинного задуму і розвернула цілу християнську схему історії - минулою, справжньою і прийдешньою...

Детальніше...

Про те, що розум діє за допомогою почуттів

Оскільки розум своєю активною діяльністю створює в нас слово і думку, завдяки цьому стали ми словесним творінням Бога. Але не мали б, як гадається, дару слова, якби на вустах лежала вся тяжкість і складність служіння потреби для тіла прийняття їжі. Тепер таке служіння прийняли ми на себе, а вуста залишили вільними для слова...

Детальніше...